Tankar mitt i livet

Alla inlägg den 14 april 2010

Av Tanten - 14 april 2010 22:35

Ja så har det gått några dagar igen utan att jag skrivit något. Ibland rinner dagarna bara iväg liksom. Tänkte skriva igår, men då var det något problem med bredbandsuppkopplingen så jag blev utslängd hela tiden. Gör ett nytt försök idag.


Idag vaknade jag med migrän. Tog tablett och gick till praktikplatsen, fast jag borde ha legat hemma. Mår fortfarande inte riktigt bra, men bättre. Tagit en tablett till.


Nu har jag bara två dagar kvar där (på praktiken alltså). Konstigt hur det är; bara för att jag vet att jag ska sluta så vet jag inte hur jag ska stå ut de sista dagarna. Men ändå det känns bra.

Ser fram emot att börja i det här projektet. Spännande att se om det kan ge något. Har väl inte allt för stora förhoppningar, men hoppas i allafall 


Tänker på det här med jobb. Det borde vara lättare att starta och driva egna små företag. Jag har provat,men jag tycker att det är krångligt.
Jag tror att om man skulle underlätta för småföretagare skulle fler kunna jobba. Vi är många som har ideér. Tänk om vi på ett enkelt sätt skulle kunna få driva små egna företag i stället för att gå arbetslösa.

Jag tycker det skulle kännas skönt att själv kunna påverka min tillvaro, hur jag vill jobba och kunna hålla på med det jag mår bra utav.

Det är så mycket lagar, paragrafer och byråkrati att det inte finns mycket ork över för det man egentligen ska pyssla med för att få in pengar.


Nu orkar jag inte skriva mer idag, ska krypa i säng och hoppas att huvudet mår bättre i morgon. 



   




Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Med det mesta av livet bakom mig har jag många tankar kring livet som jag gärna vill dela med andra och kanske diskutera.


Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards