Tankar mitt i livet

Direktlänk till inlägg 28 mars 2010

Jag har tjänat pengar idag !?

Av Tanten - 28 mars 2010 21:00

Idag gjorde jag något jag aldrig gjort förut; jag hyrde bord på ett loppis. Hade samlat ihop lite saker som jag kunde undvara för att försöka bättra på min ekonomi lite.

Jag sålde för 310kr och bordet kostade 200kr - så jag är 110kr rikare idag   

Inte illa !? Jag gick inte back i allafall.


När jag kom hem städade jag lägenheten.  Ville få bort dammråttorna för elektrikerna kommer i morgon och då ska möbler dras fram och alla kontakter vara åtkomliga.


Sedan tog jag en lång dusch och sitter nu uppkrupen i soffan för att se en komedi på TV. Känns som att jag behöver det. Få skratta lite är bra medicin.


 
 
Margit

Margit

29 mars 2010 10:42

Hej "Tanten"!
Läst lite i din blogg. Skall titta mer asenare. Förstår att du INTE haft det såp lättt!!!
Krame!!

http://margitholm.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tanten - 24 april 2010 19:45


Konstigt! Idag är första gången på hur länge som helst som jag känner mig ensam. Lite så  där vemodig, men absolut inte nere. Jag vill ju vara ensam och uppskattar ensamheten. Den har varit ett behov hos mig länge nu. Säkert beroende på den utmattn...

Av Tanten - 23 april 2010 23:54


Ja så har den här veckan rullat iväg också. Det har varit en hektisk vecka. Har haft saker inbokat varje kväll. Lite för mycket för mig, men nu ska jag ta det lugnt i helgen. Den här veckan har jag varit på en kurs anordnat av arbetsförmedlingen. D...

Av Tanten - 19 april 2010 20:09

Så var det måndag igen. Har haft en härlig helg då jag umgåtts mycket med mina barn och barnbarn. Idag har jag börjat i det nya projektet som arbetsförmedlingen ordnat. Vi får väl se vad det ger. Känner mig inte så hoppfull, men.... man måste ju ho...

Av Tanten - 16 april 2010 19:13


Vaknade i dag och hade sovit hela natten, jag hade ingen huvudvärk och jag skulle "jobba" sista dagen på detta ställe ! Dagen kunde inte börja bättre. Jag kände mig så glad och full av energi att jag satte igång och städade hela lägenheten innan jag ...

Av Tanten - 15 april 2010 21:42


Huvudvärken fortsätter, men har minskat i intensitet. Det är som att ha en kniv som sitter bakom vänster öga, men i morgon är det nog bra. Ikväll har jag varit och kramat på mitt yngsta barnbarn som är sex månader. Hon är så härlig, en riktig li...

Presentation


Med det mesta av livet bakom mig har jag många tankar kring livet som jag gärna vill dela med andra och kanske diskutera.


Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28
29 30 31
<<<
Mars 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards