Tankar mitt i livet

Direktlänk till inlägg 31 mars 2010

Argbiggan

Av Tanten - 31 mars 2010 21:27

Konstigt med känslor som sagt. Idag har jag varit som ett åskmoln. Har varit så arg. Retat mig på "allt och alla" (inte riktigt så illa, men ändå :-) ) Jag som nästan aldrig blir arg. Det brukar sitta långt inne. Men tycker att jag blir mer och mer retlig.
Det är säkert allt som jag tryckt ner genom årens lopp som vill ut  

Jag borde nog släppa ut det innan JAG spricker. Men jag är lite rädd för att göra det - för tänk om jag inte kan hejda mig sedan, Tänk om jag får jättelätt för att bli arg. Det vill jag ju inte.

Jag får skaffa mig en bunker dit jag kan gå och avreagera mig; där jag kan skrika och kasta grejer utan att någon hör mig  


  

En orsak till att jag är arg är att jag känner mig utnyttjad på min arbetspraktik; men jag ska som tur är snart sluta på den. Jag var på arbetsförmedlingen idag. Jag ska få vara med i ett projekt som heter lyftet. Där ska man bl.a få en praktikplats i tre månader samtidigt som man har kontakt med de i Lyftet. Där ska man få jobba med sig själv. stärka självförtroendet mm. Känns spännande.

Så då är det bara att hoppas igen


Det känns säkert bättre i morgon.

Då har jag kortdag. Härligt!

 
 
camilla

camilla

1 april 2010 08:30

Att trivas på en arbetsplats är ao.
Hoppas att det löser sig för dig.
Ha en bra dag och hoppas att den är bättre i dag.
Kram på dig!

http://www.cammo69.blogspot.com

 
Anne-Marie

Anne-Marie

2 april 2010 07:33

Hej och GLAD PÅSK hoppas att ilskan har lagt sig. Men ibland är det bra att bli arg för då brukar man bli kreativ! Ös på bara! Önskar dig allt gott och lycka till med praktikplatsen och kommande jobb! Påskhälsningar från Blåkulla/Timrå

http://tantgul60plus

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tanten - 24 april 2010 19:45


Konstigt! Idag är första gången på hur länge som helst som jag känner mig ensam. Lite så  där vemodig, men absolut inte nere. Jag vill ju vara ensam och uppskattar ensamheten. Den har varit ett behov hos mig länge nu. Säkert beroende på den utmattn...

Av Tanten - 23 april 2010 23:54


Ja så har den här veckan rullat iväg också. Det har varit en hektisk vecka. Har haft saker inbokat varje kväll. Lite för mycket för mig, men nu ska jag ta det lugnt i helgen. Den här veckan har jag varit på en kurs anordnat av arbetsförmedlingen. D...

Av Tanten - 19 april 2010 20:09

Så var det måndag igen. Har haft en härlig helg då jag umgåtts mycket med mina barn och barnbarn. Idag har jag börjat i det nya projektet som arbetsförmedlingen ordnat. Vi får väl se vad det ger. Känner mig inte så hoppfull, men.... man måste ju ho...

Av Tanten - 16 april 2010 19:13


Vaknade i dag och hade sovit hela natten, jag hade ingen huvudvärk och jag skulle "jobba" sista dagen på detta ställe ! Dagen kunde inte börja bättre. Jag kände mig så glad och full av energi att jag satte igång och städade hela lägenheten innan jag ...

Av Tanten - 15 april 2010 21:42


Huvudvärken fortsätter, men har minskat i intensitet. Det är som att ha en kniv som sitter bakom vänster öga, men i morgon är det nog bra. Ikväll har jag varit och kramat på mitt yngsta barnbarn som är sex månader. Hon är så härlig, en riktig li...

Presentation


Med det mesta av livet bakom mig har jag många tankar kring livet som jag gärna vill dela med andra och kanske diskutera.


Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28
29 30 31
<<<
Mars 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards