Tankar mitt i livet

Alla inlägg den 9 april 2010

Av Tanten - 9 april 2010 22:14

Så skönt det är med fredagkvällar. Bästa stunden på veckan tycker jag. (iallafall nu när jag inte jobbar helger)

Jag har suttit här i soffan och tittat på Talang 2010. Oj så duktiga sångare det var med idag! Jag blir så glad, speciellt när det är någon som domarna inte alls väntar sig ska vara bra. Det är så lätt att dömma efter utsidan. Desto roligare när det visar sig vara toppentalanger!  


Det är så skönt att ha en helg framför mig utan något speciellt inbokat. Tvättstugan i morgon och så kommer en väninna till mig på fika på eftermiddagen. Jag blir alltid så glad när jag träffar henne. Hon är en fantastisk människa.  Hon har hur mycket energi som helst. Ställer upp för alla och tycker ingenting är jobbigt. Hon får mig att skratta. Hon är verkligen unik. Jag är glad att ha henne som vän. Vi har kännt varandra sedan

1980. Vi kan prata om allt.

I morgon ska vi boka in en finlandsresa. Jag fick ett presentkort på en sådan resa av mina barn i julklapp (visst har jag go´a barn?) Det blir kul att se fram emot.


Idag ringde en kvinna till mig som har en liten bod som hon sommartid brukar hyra ut till konstnärer för att de ska kunna ställa ut sina alster där. Boden ligger på ett fantastiskt vackert ställe vid havet som brukar besökas av mycket turister. Jag älskar den platsen. Den ligger inte så långt ifrån där mina föräldrar har sin stuga.

Hon undrade om jag var intresserad av att ställa ut mina silversmycken där i sommar tillsammans med tre kvinnor som målar tavlor!

Det är så att en av mina hobbies är silversmide. Nu har jag inte gjort något på över ett år. Har inte haft någon inspiration. Men nu blev jag peppad. Nu ska jag sätta igång igen.

Har redan fått flera ideer på smycken som jag ska göra.  


Skönt med en bra avslutning på den här veckan. Den började annars inte så roligt då ett av mina barn råkade ut för en hemsk olycka. Det gick efter omständigheterna bra. Tack och lov.


Nu ska jag försöka njuta av den här helgen. Sedan har jag bara en vecka kvar på min nuvarande praktiplats. JIPPI! ska bli skönt att få sluta där. Sedan är det dax för nya utmaningar. Det blir spännande att se vad det ska bli.


Trevlig helg önskar jag er som läser det här!


                  

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Med det mesta av livet bakom mig har jag många tankar kring livet som jag gärna vill dela med andra och kanske diskutera.


Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards